Tankar kring TV-shop

TV-shop, grunden till min misstro på mänskligheten. Sändningsuppehåll, djävulens chans att lägga världen under sina fötter.

Alla brukar vi nu som då vara så trötta att vi endast vill ligga i soffan, ta det lungt och slötitta på TV. Allt som oftast hittar man nånting att ödsla sin för tillfället odyrbara tid på. Det kan vara reprisen av Super Nanny eller en inhemsk långfilm från femtiotalet. Vilket som duger för mej utan att känna att jag kastar bort min tid. Ibland dock, då man varken har ödet eller lyckan på sin sida, då kan följande ske:

Man ligger där i sin bekväma soffa och mår helt okej, sträcker sig efter kontrollen från bordet och byter kanal. Efter det fäster man ögonen på bildrutan för att ta reda på vad det är man har bytt till. Man urskiljer ett telefonnummer på ena sidan av rutan och på andra sidan befinner sig en tillsyntes allt för energisk person. Grattis! - Du har just hittat fram till TV-shop!

”Fan, jag hatar den här skiten, men jag kommer ändå att titta på det.”
En tanke som kontinuerligt kommer upp för mej då programvärden från TV-shop vill sälja en ”super bra” dammsugare till mej.

Det kan även funderas på hur personalen vid TV-shop egentligen tänker när de vill sälja sina produkter. För den övervägande majotiteten av deras produkter är så sinnesjukt tråkiga att ingen normalfuntad skulle finna dess produkter intressanta. Till exempel, en elektrisk sopborste? Låter det lockande? Eller kanske en genomskinlig micro som sägs tillreda mat jättesnabbt?

Deras namn på produkterna är inte heller speciellt genuina; Abtronic Dual System, Sauna Belt 2000 eller H2o Vac TURBO. Vet inte vilket årtal de lever på, men att slänga in ord som TURBO och 2000 är inte dagens melodi. Sex säljer, kommer alltid göra det, och det har folket på TV-shop tagit till sig. De slänger in en modell i alla reklamprogram och hoppas att det kommer sälja som smör i solsken.

Deras fake publik irriterar mej också de är så extrema att man tror de är ironiska. Någonting roligt vi kunde testa är att skicka in ett mail till cheferna över TV-shop och försöka övertyga dem om att till exempel börja sälja att vibrerande bälte, eller nånting annat dumt. Hmm... Vänta sen stund, ja just det, det säljer de redan...

Kim Holm, fjärde Augusti 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback